Cercar en aquest blog

dissabte, 24 de març del 2012

poc soroll i moltes nous


No fa gaire escrivia sobre els festivals morts, dinosaures fotocopiats, fatus, servidors de modes adotzenades. Ara voldria parlar d’un festival de debò, compromès, rigorós, fidel al pols del nostre temps, que esdevé un reflex de l’actualitat de les arts escèniques. Parlo del Festival Shakespeare de Mataró i Santa Susanna.

El conjunt del que s’hi ha presentat en les sis edicions és realment espectacular i mostra l’encert, el coneixement i la intuïció de la direcció artística (al seu web, www.festivalshakespeare.com, es pot comprovar fàcilment).
 
Per mostra, quatre exemples d’aquesta sisena edició: la brillantíssima (i, per què no?, perfecta) Treballs d’amor perduts dels francesos “L’instant d’une ressonance”, que hauria de fer caure la cara de vergonya a molts actors i directors d’aquest país (que no hi eren a aprendre lliçó); el bell, net, emotiu i potent Rey Lear, d’Oriol Broggi (amb els nostres veïns Joan Anguera, Ramon Vila i Pep Barcons), el recital de Norah Krief cantant sonets de Shakespeare, portant-los al present més viu amb “chanson”, blues, samba o rock; i el recital del contratenor Xavier Sabata, perfecció i excel·lència del més alt nivell internacional.

Algú va dir que el festival Shakespeare crea addicció. I és exactament així.


08 - 08 - 2008

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada