Cercar en aquest blog

diumenge, 25 de març del 2012

de viure-ho


No vaig seguir la visita de Ratzinger a Barcelona, no calia. Però passant per davant d’un televisor vaig poder veure i sentir dues declaracions ben eloqüents de testimonis del fet.

Una senyora estava molt contenta perquè, tot i el pas fugaç de l’automòbil papal, n’havia pogut gravar una pel·lícula de quinze segons, i una adolescent estava molesta perquè no li havia pogut fer ni una fotografia.

Cap de les dues persones no parlava de l’experiència viscuda, de la sensació de ser en aquell lloc en aquell moment, del fet de ser testimoni directe de l’esdeveniment. La importància i el centre d’interès no estaven en la vivència present i viscuda, sinó en el seu emmagatzemament i en un futur record.

No havien viscut l’acte que anaven a veure sinó la projecció de futur en un testimoni gràfic i en un “jo hi era”. No havien viscut l’acte en present, sinó el seu propi paper de testimoni en un futur. Havien canviat l’experiència del moment per un record i per una construcció del jo. El “jo ho visc” substituït per un “jo ho tindré”.

És evident que la tecnologia ens ha portat un canvi de cultura. I de vida. Però també és evident que potser ens convé reflexionar sobre com vivim les emocions i les sensacions i posar la tècnica al servei del present viu.


19 - 11 - 2010



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada