Cercar en aquest blog

diumenge, 25 de març del 2012

ni ensenyar ni educar (12)


No es poden entendre les declaracions de la Consellera d’Ensenyament dient que cal una assignatura que faci dels alumnes empresaris emprenedors.

Ensenyar els alumnes a ser arriscats, inquiets, creatius, a tenir iniciativa, plantejar-se objectius, superar les dificultats, portar a terme els projectes i lluitar per aconseguir-los... que se sàpiga, totes aquestes actituds, normes i valors formen part de l’ideari o projecte educatiu de qualsevol escola que es pugui dir escola. Aleshores, quin sentit tenen aquestes declaracions?

Deu ser que ara el que volen és forçar cada alumne a ser un empresari agressiu i triomfant. (I ja veiem els valors de la majoria d’empresaris triomfants.)

Així, Ensenyament augmentarà més encara les fatídiques i inútils assignatures “maria” (I de quina matèria traurà les hores?). Però sobretot Ensenyament demostra que no creu en el principi pedagògic més elemental: que a l’escola els valors s’aprenen transversalment, en totes les seves activitats, en les actituds dels professors, però no en una assignatura concreta (cosa sovint contraproduent). I, sobretot, demostra que ignora els valors i els objectius que en l’ensenyament tenen, per exemple, la història, la filosofia o la literatura, grans escoles de la vida.


18 - 10 - 2011



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada