No es poden entendre les
declaracions de la Consellera d’Ensenyament dient que cal una assignatura que
faci dels alumnes empresaris emprenedors.
Ensenyar els alumnes a ser
arriscats, inquiets, creatius, a tenir iniciativa, plantejar-se objectius,
superar les dificultats, portar a terme els projectes i lluitar per
aconseguir-los... que se sàpiga, totes aquestes actituds, normes i valors
formen part de l’ideari o projecte educatiu de qualsevol escola que es pugui
dir escola. Aleshores, quin sentit tenen aquestes declaracions?
Deu ser que ara el que volen és
forçar cada alumne a ser un empresari agressiu i triomfant. (I ja veiem els
valors de la majoria d’empresaris triomfants.)
Així, Ensenyament augmentarà més
encara les fatídiques i inútils assignatures “maria” (I de quina matèria traurà
les hores?). Però sobretot Ensenyament demostra que no creu en el principi
pedagògic més elemental: que a l’escola els valors s’aprenen transversalment,
en totes les seves activitats, en les actituds dels professors, però no en una
assignatura concreta (cosa sovint contraproduent). I, sobretot, demostra que
ignora els valors i els objectius que en l’ensenyament tenen, per exemple, la
història, la filosofia o la literatura, grans escoles de la vida.
18 - 10 - 2011
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada