Cercar en aquest blog

diumenge, 25 de març del 2012

ni educar ni ensenyar (4)



No parlava del tema feia dies. Però darrerament ha coincidit que he estat llegint o rellegint alguns dels clàssics de la pedagogia moderna i alhora he llegit o escoltat molts discursos dels qui marquen les directrius de l’ensenyament en aquest país.

És bo l’exercici de contrastar de què parlen, com parlen o des de quina postura parlen aquests dos tipus de textos (postura ideològica, pedagògica, moral...). Com a mostra, reprodueixo part del lèxic més corrent en uns i en altres:

Veiem com en els pedagogs apareixen repetidament mots com: experiència, crítica, llibertat, pedagogia, interessos, desig, anàlisi i transformació, entusiasme, emoció, responsabilitat, convivència, desenvolupament de les potencialitats pròpies...

En canvi, en els textos dels qui dictaminen com ha de ser l’ensenyament en aquest país, els mots més presents són: sistema d’indicadors, acreditacions, anàlisi de contrast, condicions i requisits, plans qualitatius, normativa d’aplicació, comissió de selecció, documents justificatius... 

Els lectors poden pensar que un dels dos grups s’equivoca de plantejament i no sap en quin món viu. Ara bé, si el lector pensa que els equivocats són els funcionaris d'Ensenyament, és ell qui no sap en quin món viu: el món real està a mans d'aquest personal.


09 - 04 - 2009



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada