Cercar en aquest blog

diumenge, 25 de març del 2012

ni educar ni ensenyar (8)



No hi ha ningú que no s’adoni que a l’ensenyament hi ha mala maror. Acusacions, mitges veritats i mitges mentides van en totes direccions. Però segurament són pocs els qui han volgut (o han pogut) indagar quina és la realitat objectiva.

Rere el conflicte, complex i múltiple, hi trobarem uns sindicats més preocupats pel gremialisme i per mantenir el seu estatus que no pas pels objectius sindicals i pedagògics.
Hi trobarem una administració prepotent amb criteris més empresarials que pedagògics, de resultats “efectius” (mesurats en nombre d’aprovats), i sobretot econòmics.

Hi trobarem uns professors ja cansats de lluitar per l’ensenyament públic, que han anat veient com l’administració els obstrueix la feina; i uns professors encara amb ànims als quals només es posen pals i més pals a les rodes. I uns professors interins i substituts amb unes condicions laborals vergonyoses. (I uns de “funcionaritzats” en el pitjor sentit del mot):

Hi trobarem uns pares que majoritàriament han abdicat de la seva funció però volen imposar-se al professors, centres i mètodes.

I, al capdavall, hi ha els alumnes, víctimes d’una situació insostenible que només es pretén adreçar amb exabruptes improvisats.

Matisos i excepcions, molts. Però el mapa és aquest.    




26 - 03 - 2010

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada