Art a l’escola
No sé si vostès han pogut veure en
algun mitjà informatiu o en les xarxes socials la imatge de l’Aula Magna de la
Universitat de Vic plena de nens −i nenes. La imatge d’un espai universitari ocupat
per infants és alhora sorprenent i encoratjadora.
Es tractava de la presentació dels
treballs de les escoles participants en el programa “Art i Escola” impulsada
per ACVic amb el Centre de Recursos Pedagògics d’Osona i altres entitats,
col·lectius i particulars.
Un programa que trenca motlles, mites i
inèrcies i des de fa sis anys fa entrar l’art i l’art contemporani a les aules,
des de les escoles bressol fins a secundària, implicant de manera essencial el
professorat (aquest any, 31 escoles i més de 3.300 alumnes), i que s’allarga en
el temps amb unes “maletes educatives” d’activitats.
L’art com a motor de projectes
transversals que impliquen diferents àrees, l’art com a educació de llenguatges
i pensaments contemporanis i com a estímul d’aprenentatge.
Estímuls en tots els àmbits. Com deia en
una entrevista al “Més Osona” Bruna Dinarès, una de les responsables, en aquesta edició
el projecte fins i tot ha fet replantejar moltes metodologies d’aula.
Qui digui que l’art contemporani és
estèril o que ACVic és una capelleta, és ben cec o no hi vol veure.
publicat el 5 de maig de 2017
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada