No escapa a
ningú que hi ha factors que tenen molta més influència sobre la cultura d’una
societat que no pas tot el que englobem sota el concepte “agents culturals”.
Elements més que decisius per a la cultura i l’educació, però als quals mai no
es té en compte quan es parla d’aquests temes, quan s’analitza, quan es
programa; i molts d’ells actuen sense escrúpols sota dictats merament
econòmics.
Uns exemples:
Productors, distribuïdors
i programadors de cinema i teatre, acadèmies de dansa i música, urbanistes i
arquitectes, dissenyadors gràfics i industrials, botiguers, grups d’esplai, associacions
de veïns, de festes de bari, locals amb activitats culturals, tots els
estaments de la premsa i les emissores de ràdio i televisió, clubs i escoles
d’esport, dissenyadors i fabricants de jocs i joguines, sales de festa,
agrupacions científiques i ecologistes, llibreters, agrupacions de gent gran,
publicitaris, educadors de carrer, associacions d’immigrants, dissenyadors i
promotors de moda, promotors de fires i mercats, esglésies, arqueòlegs, dissenyadors
de vídeojocs, galeristes, inversors, empresaris de tots els camps, fabricants
de qualsevol producte, corredors de borsa...
Agents passius,
ocults i, per bé i per mal, summament eficaços.
publicat el 24 de febrer de 2017
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada