Cercar en aquest blog

divendres, 22 de febrer del 2019

El camí de Manolo Gómez


No fa gaires dies que s’ha clausurat una de les exposicions més interessants que s’han vist a la comarca en els darrers anys: “La Mari, el camí de les pedres i jo”, de Manolo Gómez, on, com diu Miquel Bardagil, l’artista “aborda des de la subjectivitat la qüestió de la malaltia i la mort de la mare”.
Una de les parts de l’exposició, “El camí de les pedres”, està basada en el camí que l’artista feia quatre o sis vegades cada dia per anar a cuidar la seva mare, malalta d’alzheimer. Un camí molt concorregut on la seva mirada, l’atzar i les seves accions han creat un poètic mosaic suggeridor i profund, trasbalsador.
Un camí, fet de sorra, d’herbes, d’empremtes, d’objectes abandonats... Un camí fet de vida, que els dies de l’exposició ha estat cimentat i ara és un desert fred, anodí i vulgar que enterra els vestigis d’aquella experiència vital i artística.
El camí de Manolo Gómez ha desaparegut. Ell ho comenta amb molta pena, i té raó de tenir-ne; ha desaparegut una part de la seva vida. Però també és cert que el fet ens dóna una doble imatge: la de la destrucció implacable i alhora la de la conservació eterna, sota el ciment, de totes les vivències que hi ha; les de l’artista i les de tots els vianants. I aquesta és una bella metàfora.

publicat el 2 de novembre de 2018

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada