No ho vaig acabar d’entendre. Era el
vint-i-cinc de novembre, dia per a l’abolició de la violència masclista,
l’endemà de la trista i tramposa festa del consum batejada com a “divendres
negre”. A l’aparador d’una botiga d’una cadena dedicada a roba per a dones
sobretot joves, al costat del rètol que anunciava els descomptes del divendres
de consum desaforat, hi lluïa un cartell que deia : “Aquesta botiga és lliure
de violència masclista”. Podria estar bé.
Podria estar bé si no fos que vendre
roba de talles que sembla que només es puguin posar noies anorèxiques deu ser
violència masclista.
Podria estar bé si no fos que deu
ser violència masclista que tant el producte en venda com la publicitat puguin
incitar les noies a seguir uns patrons imposats per una societat masclista. La
violència no només es manifesta amb agressions físiques, té formes molt
subtils.
Podria estar bé si no fos que
incitar al consum, a la possessió i al culte a l’aparença com a un dels mitjans
més importants de realització personal, no deixa de ser una forma sibil·lina de
violència de l’estat patriarcal.
Podria estar bé si aquest cartell
hagués estat de debò, si no hagués vessat frivolitat, hipocresia i oportunisme;
si no hagués estat, com va semblar-me, gairebé un insult.
publicat l'1 de desembre de 2017
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada